dimarts, 14 de març del 2017

35 = Projecte de Tramvia de BADALONA a CANYET



El 4 de Febrer de 1928 el setmanari “ El Eco de Badalona “ publica una noticia sensacional, el projecte del tramvia de Badalona a Canyet, això comportà uns criteris i reaccions molt pintoresques i estranys i la realitat  documentada es......
En Jacinto Fenes i Sanchez, resident a Barcelona, cursà amb data 11 de gener de 1928 una petició l’ajuntament demanant autorització per establir una línia de Tramvia Elèctric des de l’estació M Z A a la Conreria pesant per Canyet, l´Expedient del Negociat de Foment i Cultura te data del 27 de febrer de 1928 per fer-ne públic aquest  projecta demanat.
El traçat del projecte era: pujar des de l’estació del tren per la Riera d’en Folch i en arribar a l’altura de Can Pi i Gibert un gir de 90 º  entrant per Sant Josep i de Rosés fins Sant Felip i de Rosés, s’empren la forta pujada fins el Turo d’en Roses i la plaça Jacint Verdaguer (on enllaçaria amb la carretera de Montcada quan estes inaugurada ) segueix per Dr. Robert fins Can Pontons, Can Ferreter, Torre Codina a Can Ruti, a partir d’aquí un seguit de tirallonces del terreny de la muntanya de la serralada de marina, voltant en rodo el Turo de l´Home s’arriba al seminari de la Conreria, previst com final de línia.
El dossier complet lliurat a l’ajuntament es un portent d’enginyeria, conte uns acurats detalls cartogràfics i topogràfics a escala 1/1500. Treballs d’agrimensura i teodolit en tota regla i exactitud en els plànols presentats.
Si el recorregut del trajecte sembla inversemblant, davant dels plànols es veu realitzable, especialment fins a Canyet, l’altre meitat es mes utòpica la rendibilitat per els nombrosos treballs a realitzar.
L’alcalde en Pere Sabater i Curto, mentre es portaven a terme les obres de la carretera de Montcada, tenia mol assumit la planificació i traçat del Tramvia.
Va demanar al arquitecte i l’enginyer municipal amb data 16 de març de 1928 l’estudi de la viabilitat del projecta presentat.
El periòdic El Eco de Badalona del 23/3/1928 incloïa diverses opinions dels Badalonins:
- Pere Rosselló president de la Cambra de la Propietat :
El tramvia es una parte urbana de Badalona con el simpatico barrio de Canyet y es sin duda un vinculo de riqueza para el barrio.
- Josep Amigó, regidor, agricultor i vehi de Canyet:
Mi opinión para el Tramvia es secilla y de una trascendental importancia para el barrio.
- Jaume Sala i Silvas, propietario de Canyet:
Creo que todos deberiamos apoyar este magno proyecto que nos interesa.
- Antonio Montoro, hijo de propietaria:
El establecimiento de un Tramvia nos parece requetebien
- Trinitat de Alemany, advocat i propietari:.
La realización de este proyecto reportaria inmejorables ventajas para la Barriada.
- Joan de Ferrater comandante de Artilleria i propietario.
Auguro un exito a esta linea i con ello aumentaria la población.            
Durant el mes de Juny de 1931, entrava en servei la carretera de Montcada  i del   tramvia ara ningú en parlava.
Finalment el 8 de gener de 1935 en Jacint Fenés i Sanchez , desprès d’haver pesat 8 alcaldes per l’ajuntament, comunica la decisió de desistir del projecte. El 14 de febrer de 1935 fou aprovat l’expedient i la restitució de 2.159,87 pessetes de fiança i aval.

                                    Dades de Joan Abril i Jaume Suñol, actualitzades per Joan Expósito
          

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada