El 4 de Febrer de 1928 el setmanari
“ El Eco de Badalona “ publica una noticia sensacional, el projecte del tramvia
de Badalona a Canyet, això comportà uns criteris i reaccions molt pintoresques
i estranys i la realitat documentada
es......
En Jacinto Fenes i Sanchez,
resident a Barcelona, cursà amb data 11 de gener de 1928 una petició l’ajuntament demanant autorització
per establir una línia de Tramvia Elèctric des de l’estació M Z A a la Conreria pesant per
Canyet, l´Expedient del Negociat de Foment i Cultura te data del 27 de febrer de
1928 per fer-ne públic aquest projecta demanat.
El traçat del projecte era: pujar
des de l’estació del tren per la
Riera d’en Folch i en arribar a l’altura de Can Pi i Gibert
un gir de 90 º
entrant per Sant Josep i de Rosés
fins Sant Felip i de Rosés, s’empren la forta pujada fins el Turo d’en Roses i la plaça
Jacint Verdaguer (on enllaçaria amb la carretera de Montcada quan estes
inaugurada ) segueix per Dr. Robert fins Can Pontons, Can Ferreter, Torre
Codina a Can Ruti, a partir d’aquí un seguit de tirallonces del terreny de la
muntanya de la serralada de marina, voltant en rodo el Turo de l´Home s’arriba
al seminari de la Conreria,
previst com final de línia.
El dossier complet lliurat a l’ajuntament
es un portent d’enginyeria, conte uns acurats detalls cartogràfics i topogràfics
a escala 1/1500. Treballs d’agrimensura i teodolit en tota regla i exactitud
en els plànols presentats.
Si el recorregut del trajecte
sembla inversemblant, davant dels plànols es veu realitzable, especialment fins
a Canyet, l’altre meitat es mes utòpica la rendibilitat per els nombrosos treballs
a realitzar.
L’alcalde en Pere Sabater i
Curto, mentre es portaven a terme les obres de la carretera de Montcada, tenia
mol assumit la planificació i traçat del Tramvia.
Va demanar al arquitecte i l’enginyer
municipal amb data 16 de març de 1928 l’estudi de la viabilitat del projecta
presentat.
El periòdic El Eco de Badalona del 23/3/1928 incloïa
diverses opinions dels Badalonins:
- Pere Rosselló president de la Cambra de la Propietat :
El tramvia es una parte urbana de Badalona con
el simpatico barrio de Canyet y es sin duda un vinculo de riqueza para el barrio.
- Josep Amigó, regidor, agricultor i vehi de Canyet:
Mi opinión para el Tramvia es secilla y de una
trascendental importancia para el barrio.
- Jaume Sala i Silvas, propietario de Canyet:
Creo que todos deberiamos apoyar este magno
proyecto que nos interesa.
- Antonio Montoro, hijo de propietaria:
El establecimiento de un Tramvia nos parece
requetebien
- Trinitat de Alemany, advocat i propietari:.
La realización de este proyecto reportaria
inmejorables ventajas para la
Barriada.
- Joan de Ferrater comandante de Artilleria i
propietario.
Auguro un exito a esta linea i con ello
aumentaria la población.
Durant el mes de Juny de 1931,
entrava en servei la carretera de Montcada i del tramvia ara ningú en parlava.
Finalment el 8 de gener de 1935
en Jacint Fenés i Sanchez , desprès d’haver pesat 8 alcaldes per l’ajuntament,
comunica la decisió de desistir del projecte. El 14 de febrer de 1935 fou
aprovat l’expedient i la restitució de 2.159,87 pessetes de fiança i aval.
Dades de Joan Abril i Jaume Suñol, actualitzades per Joan
Expósito
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada