dimarts, 14 de març del 2017

34 = El Tramvia línia 44 de Badalona a Montgat



Els origen de aquest de tramvia sorgeix de un projecte que la revista Industria e Invencions de Barcelona, publica el 27 d’octubre de 1900, per la construcció de una línia de tramvia elèctric entre Barcelona i El Masnou i amb una posterior bifurcació o ramal per Premià, Vilassar i Mataró.

24 d’octubre de 1901: La Companyia de Badalona a Montgat, filial de Tramvies de Barcelona, comença els treballs de la col·locació de les vies per la nova línia de tramvia, quasi simultàniament es comencen els treballs de l’electrificació del tramvia de la línia 43 de Badalona a Barcelona.

8 d’agost de 1903: S’inaugura la línia de Badalona a Montgat i el trajecte era des de la cruïlla de la carretera de la Conreria fins a la Riera de les Mallorquines, enfront de la estació del tren i tenia la línia 44, popularment era el tramvia dels 5 cèntims, preu que costava des de les 6 a les 8 del mati, la resta del dia i fins a les 10 de la nit costava 10 cèntims.
El tramvia no tenia parades fixes i feia parades on la gent volia pujar i baixar, especialment davant de les fabriques de Can Mercader, el Cristall, les corderies de Can Ribó i Can Domenech, les puntes o Can Riviere i al barri de Manresa.
De retorn el tramvia des de Montgat, els burots instal-lats davant de la fabrica del Cristall feien la seva feina, pujaven als cotxes i punxaven les sàrries per comprovar si trobaven al interior quelcom que pagues arbitris.
21 de desembre de 1910: Les Corts  Espanyoles  limiten la concessió existent fins Masnou i sols es vàlid tram existent fins Montgat, inclòs no es permet la prolongació fins Tiana. Curiosament aquesta línia era l´única que no entrava a Barcelona.
18 de juliol de 1957: L´Ajuntament de Badalona inicia els tremits per suprimir la línia de tramvia i substituir-la per autobusos.
31 de desembre de 1957: El popular tramvia de Montgat ( que llavors costava 45 cèntims de pesseta cada trajecte) va realitzar durant el dia els darrers viatges de la línia i la Companyia va prendre la decisió que fos gratuït, con bon record de comiat.



                                                        Tramvia 44 a l’estació de Montgat any de 1955


 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada